sunnuntai 20. tammikuuta 2019

Minulla olisi erinomainen tuote sinulle...


Syystä tai toisesta vajaan puolen vuoden sisään, minulle on tutut alkaneet ottaa yhteyttä verkostomarkkinoinnin puitteissa...

"Oletko ollut väsynyt?" "No..." "Minulla olisi sinulle erinomainen tuote"
"Haluatko kahvinkeittimen" "En..." "Minulla olisi sinulle erinomainen tuote"
"Näytät vähän nuupahtaneelta" "Ai jaa" "Minulla olisi sinulle erinomainen tuote"

Totta puhuen, en tiedä mitä vastaisin, sillä en halua verkostomarkkinoinnin erinomaisia tuotteita. 

En nyt enkä myöhemmin ja ei, en muuta mieltäni.

Jos haluan erinomaisen tuotteen, ostan sen kaupasta, en verkostomarkkinoinnin kautta. 

Kun tuttavasi on innostunut verkostomarkkinoinnista, hyvän myynnin ensimmäinen askel on, että et huomioi ei-vastausta, vaan otat sen keskustelun avauksena ja painat päälle. Strategia tehoaa, sillä harva kehtaa tutulle sanoa sinnikkäästi "ei" jatkuvien yhteydenottojen myötä.

Yksi sitkeimmistä oli vanha luokkakaverini, joka halusi myydä minulle kahvinkeittimen. Pieni yksityiskohta on, etten juo kahvia. Aika ajoin hän palasi aiheeseen ja painoi päälle. Ei haittaa, vaikka en juo kahvia, voin tarjota sitä vieraille. Jne jne loputtomiin.

Lopulta pääsin ostopaineesta, kun ehdotin hänelle, että jos hän ostaa minulta koiranpennun, ostan häneltä kahvinkeittimen. Hän sanoi, ettei halua koiraa ja on koirille allerginen. Minä artikuloin huolellisesti takaisin: MINÄkään EN HALUA kahvinkeitintä, enkä juo kahvia.

Summa summarum, tästä lähtien tarjoan linkin tähän postaukseen jokaiselle, joka haluaa myydä minulle kahvinkeittimiä, vitamiineja, oriflamia, vaatteita, tupperwarea, kynttilöitä, ihan mitä vain.

Kaikille teille yhteisesti, huolimatta siitä mitä myytte, minä en halua ostaa yhtään mitään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti