sunnuntai 16. kesäkuuta 2019

Työhuone muutti saliin


Tai minä lähinnä muutin työpisteeni salin vanhalle klaffilipastolle. Sain mahdutettua viereen apupöydän ja yhden ylimääräisen tuolin.

Alkuperäinen työhuone ei vain jotenkin toiminut, nyt sille pitäisi varmaan keksiä jotain käyttöä... Enimmäkseen olen tehnyt töitä keittiön pöydällä, mutta varjopuolena on ollut valtavat levällään olevat paperipinot, joita on jatkuvasti siirreltävä pois kun vieraita tulee kylään. Takkahuoneen sohvalla olen myös viettänyt aikaa tuntikaupalla paperitöitä tehden, mutta sinne saa vielä huonommin papereita leviteltyä, sängystä puhumattakaan.

Olemme nyt asuneet täällä puolitoista vuotta ja olen pariinkin otteeseen miettinyt, miten minä, joka olen ollut paljasjalkainen helsinkiläinen, joka en ikinä ole haaveillut omakotitaloelämästä, olen päätynyt tänne kehä kolmosen taakse omakotitaloon... Mutta mietinpä asiaa miten päin vain, täytyy todeta, että täällä olen onnellinen, talo on kuin minulle tehty ja pihalla touhuilu saa minut unohtamaan maailman murheet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti