sunnuntai 7. heinäkuuta 2019

Talon ulkosivujen yläosien maalaus


Helpot paikat on nyt enemmän tai vähemmän maalattu ja maalaus jatkuu paikkoihin, jossa maalarilla olisi kiva olla siivet selässä. Olemme päätyneet toiseksi parhaaseen ratkaisuun eli telineiden rakenteluun, työ edistyy, mutta huomattavasti hitaammin.


En voi kehuskella että olemme omavaraistaloudessa, mutta muutaman perunan onnistuin nostamaan kasvimaastani.


Siitä innostuneena istutin mansikat uudelleen, olen saanut mansikkasatona noin kolme mansikkaa eli kovin kummoista tarvetta hilloamiseen ei ole... Tomaattipenkin laitoin mansikkapenkin jatkoksi, mutta en usko, että ketsuppitehdaskaan tulee tänä vuonna ajankohtaiseksi. Minulla on noin viitisen raakiletta ja tomaatit ovat vasta aloittelemassa kukintaa.


Kurpitsa kasvattaa lehdistöä ja kukkii komeasti, mutta en ole nähnyt missään kurpitsoja. Jos tätä menoa jatkuu, minun ei tarvitse huolestua kurpitsasadon(kaan) säilömisestä.


Ilmat ovat olleet hieman viileät ja olen istuskellut pönttöuunistani nautiskellen. Nyt syksyn tullen olen todella tyytyväinen pönttöuuniini. Se pysyy hyvin lämpimänä, kunhan muistaa ikkunoiden ja lattian rakojen tiivistämisen joka syksy.


Kesämies on ollut kyläilemässä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti